איך בונים חנות וירטואלית?

הקמת חנות אינטרנטית
איך בונים חנות וירטואלית?
5 מתוך 5 (דירגו 1 איש)

ישראלים אוהבים לקנות באינטרנט שלל מוצרים, בשנת 2016 הם רכשו פריטים שונים ומגוונים בסכום העולה על 10 מיליארד ₪, והצפי הוא כי היקף העסקאות רק ילך ויגבר בשנים הקרובות. לכן, עסקים רבים בארץ הבינו כי עליהם להקים חנות וירטואלית על מנת למנף את העסק ולשפר את היקפי המכירות ואת הרווחיות של החברה.
הקמת חנות וירטואלית מתחילה בבחירת חברה מקצועית ואמינה לבניית אתרים רספונסיביים וחנויות וירטואליות. יש להשקיע בעיצוב נכון וביצירת ממשק ידידותי ונוח עבור הגולשים. חשוב לאחסן את החנות בשרת חזק ומהיר, כך הגולשים ייהנו מאתר הנטען במהירות ולא ינטשו אותו בקלות.  לפניכם מדריך מקוצר המתא את המסלול, שלב אחר שלב, להקמת חנות מקוונת חדשה באינטרנט המותאמת גם למובייל.

שלב ראשון: אפיינו את קהל היעד

עליכם לדעת מי קהל היעד שלכם ברמה המדויקת ביותר ככל הניתן. אפיון קהל היעד הוא תהליך שישפיע על כל השלבים הבאים. יש לאפיין את הקהל לפי הנקודות הבאות:
•    מין
•    גיל
•    אזור מגורים
•    אופי/סוג עבודה
•    תחביבים
•    מצב כלכלי
•    מה הוא אוהב ולא אוהב

ועוד קריטריונים רבים אחרים שיכולים לעזור לכם ליצור פרופיל משתמש כמה שיותר מדויק.

שלב שני: אפיינו את החנות

כתיבת מסמך מפורט הכולל פרמטרים כמו דגשים לעיצוב החנות המקוונת, כמות מוצרים, אפשרויות תשלום ומערכת סליקה, אבטחה, אחסון החנות, מערכת ניהול תוכן, כלי שיווק ופרסום, מועדון לקוחות וכדומה.שלב האפיון הוא קריטי להצלחת החנות המקוונת שלכם, מומלץ לבדוק מתחרים ויש להחליט איזה מוצרים להעלות לאתר, מהו המידע הנדרש בדפי המוצרים כדי לשכנע את הגולש לרכוש באתר שלכם, וכמובן חשוב להשוות עלויות.

שלב שלישי: עיצוב מקורי ומלהיב

חשוב לשים לב לנושא עיצוב החנות, אין להעמיס בתמונות, אנימציות ובעיצוב ססגוני מדי. מומלץ לבחור בעיצוב נקי ואלגנטי כדי להבליט את המוצרים ולאפשר לגולשים לקבל את כל המידע שהם זקוקים כדי לקבל החלטה האם לרכוש את המוצר באתר. אפשר ליצור עיצוב מוגדר מראש לחנות דרך מעצבת, ולאחר מכן להטמיע אותה בוורדפרס. אפשר גם להשתמש בתבניות קיימות כך שהעיצוב מתמקד יותר בנתונים קיימים.

שלב שלישי: בחירת פלטפורמה לבניית חנות וירטואלית

בניית חנות וירטואלית באמצעות פלטפורמה ייעודית ומתקדמת היא הדרך הפשוטה, היעילה והמהירה ביותר עבורכם כדי לפתוח חנות מקוונת בעיצוב מרהיב ועם ממשק ידידותי ונוח לגולשים. יש מגוון אפשרויות לכן כדאי לקרוא חוות דעת על פלטפורמות שונות ולהשוות עלויות וביצועים, בעזרת חברה מקצועית לבניית אתרים תוכלו לקבל פתרון מותאם אישית לצרכים הייחודיים ולעסק שלכם.
פלטפורמה מקצועית לבניית חנות וירטואלית מספקת לכם כלים רבים באמצעותם תוכלו להקים את החנות תוך זמן קצר, ללא צורך בידע בתכנות ובעיצוב. מומלץ לבחור פלטפורמה הכוללת פתרונות עיצוב מקוריים, יצירתיים ומתקדמים כדי לספק חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר.
שלב רביעי: כתיבת תוכן
למעשה אפשר לעשות את זה כבר  במהלך השלבים הקודמים אבל לא מוקדם יותר משלב אפיון קהל היעד. יש לכתוב תוכן לקטגוריות, דף הבית מוצרים ולהקפיד לנהל בלוג באתר באופן שוטף. לפי אפיון קהל היעד יהיה באפשרותכם לדעת כיצד לכתוב את התוכן.
למשל:
•    כתיבה בגובה העיניים עם הסברים או כתיבה עם מושגים מקצועיים ללא פירוט.
•    כתיבה בלשון נקבה רבים או כתיבה בלשון זכר רבים.

עליכם לסווג את התוכן לכמה רמות. למשל: שיווקי, אינפורמטיבי, מיקרו קופי ועוד.
חשוב להקפיד: רספונסיביות והתאמה מלאה למובייל
לפני שאתם ממהרים להקים את החנות האינטרנטית שלכם עליכם לוודא כי האתר רספונסיבי, כלומר החנות שלכם מותאמת לכל סוגי המסכים והמכשירים, לרבות מסכים של מחשבים נייחים, לפטופים, טאבלטים וכל הסמארטפונים. חשוב לזכור כי הרגלי הקניות של הישראלים השתנו בשנים האחרונות, רוב הגולשים יגיעו לחנות המקוונת שלכם מהמובייל שלהם.

קישורים שימושיים:

שתפו עם החברים!

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email

מדריכים באותו נושא

מדריכים באותו סגנון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *